اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تداوم بازگشایی مرز خسروی اهمیت ویژه‌ای در توسعه گردشگری کرمانشاه دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تداوم بازگشایی مرز خسروی می‌تواند در راستای توسعه گردشگری در تمامی ابعاد موثر باشد.

تداوم بازگشایی مرز خسروی اهمیت ویژه‌ای در توسعه گردشگری کرمانشاه دارد

امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: رویداد مهم اربعین فرصتی مذهبی بود و سبب شد ما بتوانیم از این ظرفیت عظیم استفاده‌هایی در راستای معرفی کردن استان و قابلیت‌های آن داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: عبور 2 میلیون نفر از استان کرمانشاه و همچنین بازگشایی مرز خسروی سبب شد که حال و هوای استان دچار یک  شور و نشاط حسینی شود و در این راستا دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام خدمت‌رسانی به زوار کردند.

*افزایش ۷۱ درصدی بازدید از طاق‌بستان در اربعین امسال

وی در ادامه با اشاره به کارهای تبلیغاتی در طی مسیر زوار، افزود: با همکاری دستگاه‌ها و همچنین اداره راهداری و حمل و نقل پایانه‌ها اقدام به نصب بنرهای جاذبه‌های گردشگری و به خصوص در معروفی رویداد کرمانشاه 2020 را داشتیم که با استقبال زوار این جاذبه‌ها معرفی شدند.

قادری خاطرنشان کرد: بازدید از مجموعه فرهنگی و تاریخی طاق‌بستان، بیستون و آناهیتا در اربعین امسال در مقایسه با سال گذشته به ترتیب با رشد 71، 50 و 16 درصدی روبه‌رو بود که در مورد هتل‌ها و مهمانسراها، تخفیف 50 درصدی آن‌ها در مسیر زوار مورد استقبال قرار گرفت و این امر موجب رضایتمندی هتلداران و همچنین زوار  شد.

وی تصریح کرد: تداوم بازگشایی مرز خسروی می‌تواند در راستای توسعه گردشگری در همه ابعاد، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، گردشگری تاریخی و تفریحی موثر باشد.

قادری در پایان، گفت: طی 6 ماه نخست سال‌جاری، ورود گردشگران خارجی به استان 40 درصد نبست به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که یکی از برکات آن بازگشایی مرز خسروی است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول